Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Konserwacja zestawu napędowego

2022-05-27
Konserwacja zestawu napędowego

Konserwacja łańcucha jest bardzo ważną czynnością. Odpowiednio przeprowadzona potrafi w znacznym stopniu ograniczyć zużycie zestawu napędowego, którego wymiana potrafi kosztować powyżej 1000 zł. Jak zatem konserwować łańcuch?

Pierwszy krok-czyszczenie.

Jest to niestety często pomijany etap, ale ma duży wpływ na funkcjonowanie zapędu. Dzieje się tak dlatego, że smary do łańcucha są lepkie. Dzięki temu odpowiednio długo utrzymują się na powierzchni, ale też przywiera do nich przez to brud. Jeśli nie wyczyścimy łańcucha, i ponownie go nasmarujemy, pozostałe zanieczyszczenia będą sukcesywnie ścierać metalowe elementy łańcucha, zębatek oraz będą negatywnie wpływać na uszczelnienia. Jak zatem wyczyścić łańcuch?
Ważne jest, aby użyć odpowiedniego preparatu. Środki dedykowane do tej czynności, po pierwsze skutecznie usuwają wszelkiego rodzaju smary, tłuszcze i brud, ale są też bezpieczne dla uszczelnień i innych elementów. Dzięki nim cały proces przebiegnie bez większego wysiłku z naszej strony.
Do czyszczenia warto użyć specjalnej szczotki, czyści ona łańcuch z trzech stron jednocześnie, co znacznie przyspiesza proces i wnika we wszystkie zakamarki.

Krok drugi-smarowanie.

Smarowanie, czyli część właściwa całego procesu, powinna odbywać się na ciepłym łańcuchu. Nie mówimy oczywiście o celowym podgrzewaniu, wystarczy przejażdżka. Wysoka temperatura sprawi, że woda zawarta w smarze odparuje, dzięki czemu na jego powierzchni pozostaną jedynie substancje smarne.
Rodzaj smaru do łańcucha też jest nie bez znaczenia. Dostępnych jest wiele różnych wariantów, dlatego warto wybrać te sprawdzone.
Są smary o uniwersalnym przeznaczeniu, które sprawdzą się przede wszystkim na szosie. Jest to np. S100 Chain Spray 2.0. Ma biały kolor, co jest bardzo dużą zaletą, ponieważ widać, kiedy pojawi się potrzeba ponownego smarowania. Wygrywał też niejednokrotnie konkursy, co świadczy o jego skuteczności.
Innym wariantem jest smar 125ER dedykowany do motocykle o pojemności do 125 cm3 pojemności. Zachowuje on wszelkie cechy charakterystyczne dla marki S100, jednak sprawdzi się najlepiej przy motocyklach o mniejszej mocy, dlatego też ma bardziej atrakcyjną cenę.
Inny wariant to smar Hi-End, który jest przeznaczony do ekstremalnej, często torowej jazdy. Charakteryzuje się dużą lepkością, więc zapewni odpowiednie smarowanie nawet w trakcie bardzo intensywnej jazdy.

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.70 / 5.00 33 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-11-27
wszystko zgodnie z zamówieniem
2022-11-25
Wszystko tak jak powinno byc
pixel